Veel gestelde vragen

We doen ons best om zoveel mogelijk van je vragen hier te beantwoorden. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@boekenbalie.nl of bel +31 (0)851302932

Verzenden

Vervelend om te vernemen dat je een onjuist boek hebt ontvangen. Onze excuses voor het ongemak.
Wij kun je  alsnog het juiste boek toesturen. In de zending voegen wij een retourlabel toe, zodat je het foutieve boek gratis naar ons kunt retourneren.

Betaling

Onze retourvoorwaarden komen er op neer dat je rustig over je aankoop mag nadenken. Als je boek niet compleet is of niet is wat je er van verwachtte, kan je het boek binnen 30 dagen gratis terugsturen. Wij betalen het hele aankoopbedrag inclusief de verzendkosten van het teruggestuurde boek terug.

Lees ons hele retour beleid op http://boekenbalie.acc.h1.nl/Klantenservice/Retourbeleid/
Op jouw verzoek kunnen we een BTW specificatie e-mailen. Bel of mail met onze klantenservice. Wij kopen onze boeken in bij particulieren. Over onze inkoop betalen wij geen BTW. Wij passen de BTW. De factuur bevat voor bedrijven geen BTW die teruggevraagd of verrekend kan worden.

Bezorging

In het weekend zijn wij gesloten, en om deze reden wordt je bestelling op maandag door ons verzonden. Je ontvangt in de regel één werkdag na verzending je bestelling. Dus meestal wordt een bestelling die Vrijdag na 15 uur gedaan wordt op dinsdag bezorgd.
Op werkdagen voor 15 uur besteld, betekend dat we bestelling die na 15 uur worden gedaan pas de volgende dag verwerken, je ontvangt je bestelling dan meestal een dag later. Bestellingen op vrijdag na 15 uur geplaatst worden meestal dinsdag geleverd.
Helaas is er een vertraging ontstaan in de zending. Onze excuses hiervoor.
Jouw bestelling is onderweg naar je toe en zal zo snel mogelijk geleverd worden. Mocht onverhoop de status na 5 dagen niet zijn gewijzigd, neem dan opnieuw contact op.

Kwaliteit tweedehands boek

Vervelend om te vernemen dat het door jou bestelde boek niet naar wens is.
Wij hebben helaas beperkte ruimte in de advertenties om de mankementen van het tweedehands boek te omschrijven waardoor wij genoodzaakt zijn enkel de meest opvallende mankementen aan je kenbaar te maken. Onze excuses hiervoor.
Het is altijd mogelijk om binnen 30 dagen na aankoop het boek te retourneren. Je kunt dit aanvragen via je bol.com account.
Na verwerking van de retourzending storten wij het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug op je rekening. 
Wij kunnen helaas niet vooraf zeggen of de toegangscode tot de e-learing module van het boek [titel] werkt.  Wanneer wij zelf de code testen zullen wij deze moeten gebruiken waardoor de code automatisch onbruikbaar wordt. Wij vragen aan onze klanten die boeken aan ons verkopen alleen de boeken met een werkende e-learning toegangscode op te sturen en wij vertrouwen erop dat dit verzoek wordt nageleefd. Mocht de code overhoop niet werken, dan kun je het boek gratis terug sturen.
Een boek dat 'als nieuw' wordt omschreven moet (haast) ongelezen zijn, mogelijke verkleuring van de bladzijden alleen door de ouderdom van het boek.
Bij een boek dat 'goed' is kan er op verschillende manieren iets mee aan de hand zijn, zoals óf 'er is in geschreven (zoals een naam, boodschap of stempel voorin) óf de rug heeft een kleine leesvouw óf er zijn enkele pagina's onderstreept of gemarkeerd óf er zitten lichte vouwen in of kleine krasjes op.
Een goed boek mag niet veel of verschillende beschadigingen bevatten, als dit wel het geval is, dan wordt het gekwalificeerd als 'redelijk'. Dit valt dan binnen de categorie ernstigere beschadigingen, veel in geschreven e.d., maar altijd leesbaar en compleet.
Let op, al onze boeken krijgen een kwalificatie mee, let op voorgenoemde beschrijvingen
Bij alle advertenties en in de webshop van Boekenbalie staat dat het om een tweedehands boek gaat.
Door hierop te klikken ga je ermee akkoord dat je een tweedehands boek bestelt.
Bij het besteloverzicht staat dit nogmaals en wanneer je op bestellen klikt heb je de keuze gemaakt voor een tweedehands boek.
Je kunt altijd binnen 30 dagen aan ons retourneren als je niet tevreden bent. Dit kun je volledig regelen via je account.
Na verwerking van je retourzending storten wij het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug.
Het spijt ons te vernemen dat het boek  niet naar wens is.  Wij beoordelen dagelijks ongeveer 1000 boeken handmatig en vermelden de kwaliteit bij ons aanbod. Helaas kunnen we iets over het hoofd zien. Neem contact op met de klantenservice zodat we het kunnen oplossen.
Vervelend om te vernemen dat je de prijs van het boek  te hoog vindt.
De prijs van een boek wordt echter bepaald door een centraal systeem waar meerdere organisaties bij zijn aangesloten. De prijsbepaling is mede afhankelijk van de staat van het boek, welke druk het boek heeft, het thema van het boek, of het boek überhaupt nog gedrukt wordt en hoe de vraag en het aanbod is.
Wij, Boekenbalie, hebben totaal geen hand in deze prijsstelling en kunnen dan ook niet over de prijs onderhandelen. Onze excuses hiervoor.